Het weekend

Het weekend is voor mij fuiven en rusten en chiro. Soms is er ook eens een weekend zonder zwaar fuiven, maar met veel liefde en dergelijke. Dit was zulk een weekend. Een weekend zonder al te veel gefuif en gedrink en gedans. Maar toch een zalig weekend, ontspannend en herbronnend.

Veel heb ik niet gedanst maar het was gezellig en tof. Echt nog eens een weekend zoals vroeger. Vrijdag vergadering en niet te laat iets gaan drinken in de Gelmel, hét café voor op vrijdag. Zaterdag hard gepoetst, zoals het hoort op een zaterdag en dan ook wel een beetje gaan winkelen met de mama, zoals het hoort op een zaterdag. Pracht van een kleedje gezien en ook wel heel mooie schoenen (die heb ik laten staan wegens niet nodig, jawel ik heb niet echt een gat in mijn hand dat denk ik alleen maar). Dan rustig een glaasje drinken in de Mussenakker en op tijd naar huis met mijn geliefde compagnon, partner in crime.

Zondag ‘vroeg’ uit de veren om met de mama op pad te gaan om keukens te bekijken. En in de namiddag een zalig avondje chiro beleeft. Nat en vuil zoals er maar enkele zijn op een jaar maar toch zalig! Dan heerlijke frietjes van de frituur en een beetje fikfakken met de jongeman die zich mijn wederhelft placht te noemen om daarna rustig de trein te nemen naar dat verre stadje.

Kortom een goed weekend om volgend weekend over te doen. Vooral dan die zaterdagnacht…

Geef een reactie

