De eerste dag in mijn nieuwe (t)huis

Een hectische verhuisdag, dat was het gisteren. Alle spullen in de auto proppen en een tafel en een kast en nog een tafel en een stoel en nog een tafeltje en een doos en nog een doos, nog één, nog één, … Je kan het je wel inbeelden. Alles naar het nieuwe huis verkassen. Dan alles leegladen, een doos, een doos, nog een doos, een stoel, een tafel en nog een tafel en een doos. Enfin je begrijpt waar ik naartoe wil.

En dat alles tweemaal. Zowel van bij mijn oude thuis als bij mijn vriend’s oude thuis. Enkel hadden we daar een bed en een zetel mee in plaats van tafels en dozen.

Toen ik weg reed, met de laatste lading spullen, van mijn oude thuis, toen zat er toch wel even een krop in mijn keel. Er vloeide misschien zelfs een traantje, wie zal het zeggen. En dit zowel in de auto die weg rijdt als bij diegene die achterblijven in het nu iets legere huis. Tot je dan je nieuwe woonst aanschouwt, al je eigen spullen waar je van houdt, alsook die ene speciale persoon die net als jij net zijn vleugels heeft uitgespreid om vanonder die van moeders te vliegen. Vanaf dan is alles weer in orde en voel je dat dit goed zit.

Nu is alles uitgepakt en staat alles op zijn plaats, ook al zijn er waarschijnlijk nog een paar vrachtjes nodig om echt alles naar de nieuwe woonst te krijgen. Wat voelt dat goed. Je weet dit is mijn nieuwe huis en mijn nieuwe thuis. (ook al blijft de oude je ook heel dierbaar).

Geef een reactie

