Het wonder genaamd televisie

Altijd gedacht dat ik wel zonder tv kon. Altijd gezegd dat ik zonder tv kon. Altijd gedacht dat ik de eerste maanden na verhuis geen tv zou kopen. Altijd gezegd dat ik de eerste maanden na verhuis geen tv zou kopen.

Altijd fout gedacht.

Als je thuis zit en je bent alleen, wat kun je dan doen:

  • Een boek lezen
  • Een boek lezen
  • Koken
  • Met je duimen draaien
  • Koken
  • Afwassen, strijken etc.
  • Een boek lezen
  • Internetten (buep, niet mogelijk want geen internet ter beschikking)
  • Een boek lezen

Als je dan zo 4 boeken uitleest op een week tijd, dan weet je, mmm er zijn misschien wel boeiendere dingen om te doen. Oké toegegeven, ik lees heel graag en veel, maar ik hou toch ook graag nog een paar andere opties open behalve huishoudelijk werk en lezen. Boeken zijn mijn passie en dat zal niet snel veranderen. Maar een tv is toch ook wel handig en uiteindelijk ook gezellig als je samen onder een knus dekentje een serietje of een filmpje kan kijken.

En eigenlijk was ik het niet eens die zei dat er een tv moest komen, het was mijn wederhelft die er net zo over dacht. Hij is dan zelfs maar even thuis ’s avonds en hij miste het al. (Ik denk stiekem ook wel dat hij graag zijn voetbaluitslagen weet.)

Een andere bijkomende reden voor de snelle intrede is dat er geen internet was op de nieuwe locatie. En internet zoals iedereen weet die dit leest, is onmisbaar in een modern leven. Zeker als je er nog eens bij bedenkt dat ‘bibi hier’ op zoek is naar werk, en wat is nu toevallig het zoekinstrument bij uitstek om werk te zoeken en hopelijk ooit te vinden, jawel u raadt het goed, INTERNET! Nu denk je allicht, wat heeft internet met tv te maken. Wel we leven in een digitaal tijdperk, dat houdt in dat alles digitaal wordt, van de klok tot aan de tv. En dus moest er samen met het internet ook maar ineens een tv komen. En Jihoe! het wonder is geschied, de tv staat er en de internetverbinding ook!

Geef een reactie

