Tijd

Op tijd vertrekken is noodzakelijk om tijdig aan te komen. Dat weet iedereen. Toch is dat niet altijd zo op onze Belgische wegen. Zo vertrek ik ’s morgens elke dag op hetzelfde uur, met misschien een vijftal minuutjes speling. Toch ben ik soms een half uur te vroeg en soms een half uur te laat ter plaatse. Als ik dan te laat bent, dan denk ik morgen vertrek ik vroeger. En als ik dan te vroeg kom dan denk ik aan die extra minuten dat ik in mijn bed had kunnen blijven liggen, die zalige extra minuten in dat lekkere warme bed. En toch, toch moet ik altijd vroeg vertrekken want je weet het nooit hoe het zal zijn op de weg…

Geef een reactie

