Sneeuw

Sneeuw, Schnee

Hoe gek dat al die kleine vlokjes

zulk een dicht tapijt vormen.

Ze dwarrelen zachtjes naar beneden.

Je ziet ze amper neerkomen

en plots is het daar,

Alles is wit.

Bij sneeuw ervaar ik altijd zulk een kinderlijke vreugde. Als ik uit het raam kijk en het sneeuwt heb ik altijd zin om luidkeels te roepen “HET SNEEUWT” op de meest enthousiaste manier denkbaar.

Maar tegenwoordig wordt die kinderlijke vreugde, dat kinderlijk geluk steeds vaker in de kiem gesmoord door de ellende die sneeuw met zich mee brengt. Op de weg is het dan niet te doen. Bijna 1000 km file vandaag in ons klein Belgenlandje.

Tot ik dan toch eens rondkijk, en dan zie ik het weer, het wonder van de sneeuw. Alles is wit en alles is gelijk. Het ziet er prachtig uit, ondanks de ellende, lag de wereld vandaag verborgen in een prachtig winter wonderland.

Geef een reactie

