Verslavingen

Verslavingen, vaak durven we niet toegeven dat we er hebben en toch heeft iedereen wel een kleine of grote verslaving. Ik zelf heb er zelfs meerdere:

– pastaverslaving: ik zou elke dag pasta kunnen eten, geen probleem. Liefst in alle vormen en maten met een heerlijk sausje erbij.

– cremepjes verslaving: ik heb er een hoop in mijn kast staan en als ik ze tegenkom in de winkel wil ik ze ook altijd hebben. Toch gebruik ik ze eigenlijk niet zo vaak. Gewoon leuk om te hebben denk ik dan, maar wel kostelijk.

-schoenenverslaving: net als elke zichzelf respecterende vrouw heb ik ook een schoenenverslaving. Ik weet het, het is een cliché maar toch. En ik zie ook de laatste tijd een kentering opkomen. Ik denk al iets langer na voor ik een paar aan mijn collectie toevoeg. Zou dat te maken hebben met het feit dat het nu over mijn eigen verdiende centen gaat of gewoon omdat ik al een uitgebreide collectie genoeg heb? Wie zal het zeggen…

En ga zo maar door met van die kleine verslavinkjes.

Mijn vriend heeft er ook last van, van een CD-verslaving dan. Misschien heeft hij ook last van mijn verslavingen, maar daar kan ik natuurlijk geen objectief oordeel over vellen. Hij heeft dus een CD-verslaving. Hij kan geen CD-winkel of CD-rek voorbij lopen zonder binnen te gaan en op zijn minst een stuk of 6 CD’s aan te schaffen. Zo gingen we onlangs naar de Metropolis en zoals u misschien wel weet of niet weet, hebben ze daar een Free Record Shop. Ze hebben daar veel acties zoals “2 voor 10euro”. Zo’n acties zijn natuurlijk moeilijk te weerstaan, dat moet ik wel toegeven. Maar mijn vriend gaat dan echt total loss. 15 CD’s in één aankoop is dan geen uitzondering. En je zou denken dat hij onderhand wel een exemplaar van elke groep in zijn collectie moet hebben, maar dat is niet echt waar. Hij komt maar weinig buiten en komt dus ook maar weinig in CD-verleiding, tot het dan niet meer te houden is.

Zo gingen we zaterdag ook naar de Colruyt. Ook daar hebben ze een kleine selectie aan CD’s. En ook hier kan hij niet voorbij lopen. Resultaat: 6 aanwinsten.

Op zich is dat wel leuk want ik geniet daar natuurlijk van mee. Hij heeft wel een goede smaak dus daar mankeert het niet aan. Alleen wordt ons rek stilaan te klein… (net als onze schoenenrek trouwens)

One thought on “Verslavingen

Geef een reactie

