Oudleerlingenavond

Vanavond is het oudleerlingenavond op mijn oude school. Het lijkt eeuwen geleden dat ik daar de eerste keer als 11-12 jarige een voet binnen zette. Het is ook al wel 11 jaar geleden dat dat gebeurde. Als je in tientallen kan beginnen spreken over het verleden dan word je oud, lijkt me.

Het gaat wel heel vreemd zijn. Ten eerste omdat het zo lang geleden is dat ik er was maar ook om al die mensen terug te zien, want dat is even goed lang geleden, voor de meesten althans. Eigenlijk weet ik niet of ik er zin in heb. Ergens wil ik dat verleden achter me laten en vooruit gaan. Anderszijds heb ik er zes jaar gezeten en veel plezier gemaakt, veel miserie gehad ook, of toch voor zover een puber miserie kan beleven.

Er heerst een beetje een waas over ’t Spijker in mijn hoofd. Dat is een vreemd gevoel. Precies alsof mijn geheugen het een beetje wil wegstoppen. Het was een fijne tijd, maar toch is er ook een beetje een wrang gevoel bij. We zullen wel zien wat het geeft zeker. Ben benieuwd.

Geef een reactie

