Indringers in huis

Deze week heb ik ervaren hoe het voelt om indringers in huis te hebben. Dat is niet prettig. Het ging maar om kleine indringers maar toch voelde ik me al veel minder veilig in ons huis.

Er wordt vaak gezegd dat zulke indringers vaak voorkomen in nieuwe woningen. Zogenaamd verloren gelopen. We hebben dan wel geen nieuw huis, maar door de doorgedreven verbouwingen, scheelt het toch niet veel meer.

We hebben nu dus indringers. Het begon met het vinden van kleine muizestrontjes, niet die eetbare, maar die andere. Nadien zag ik dat er geknabbeld was aan het brood. Dan ben ik maar klemmen gaan halen, muizeklemmen. Een kwartiertje nadat we ze hadden opgesteld, hadden we al prijs of beter beet. Jammer voor het beestje, hoewel het niet echt geleden heeft, nek gebroken in 1 seconde. Toch gaat het veiligheidsgevoel in mijn eigen huis boven het leven van een muis.

Een halfuurtje later klapte er een tweede klem dicht. Jaja, nog één. Gelukkig waren er deze morgen geen muizen meer te vinden, gelukkig voor de muizen maar ook voor ons.

One thought on “Indringers in huis

Geef een reactie

