Verrassing

Situatie: mijn vriend haat op reis gaan. Mijn vriend haat verrassingen en kan er al helemaal geen bewaren. Het was geleden van september 2008 dat we nog eens een stapje in de wereld hadden gezet mét overnachting.

In oktober gebeurde het onmogelijke. Mijn vriend heeft een verrassing voor me en het is met overnachting. Ik moet zien dat ik het weekend van 10 december tot 12 december vrijhoud. Ik wist niet wat me overkwam. Er volgen nog een paar spannende weken, niet alleen voor mij maar ook voor hem want hij wil de bestemming graag geheimhouden maar heeft daar heel veel moeite mee. Zijn broer en moeder weten al waar we naartoe gaan, ze mogen niets verklappen. Als je de familie kent, weet je dat dit verschrikkelijk moeilijk is voor hen. En toch wist ik van niets.

Ik kreeg enkele tips, omdat hij wist dat ik het toch niet zou raden en ook omdat hij dan toch een tipje van de sluier kan lichten (dat maakt het voor hem wat draaglijker).

  • Eerste tip: Asterix
  • Tweede tip: zand
  • Derde tip: wolf
  • Vierde tip: Nijmegen en Trier
  • Vijfde tip: het is nog in België
  • Zesde tip: het is ongeveer 2u rijden

Ik had echt geen idee, ook wel omdat ik de verrassing niet wou verpesten. Een week voor het vertrek komt de broer even langs. Ik leg hem de tips voor en hij zegt: ik denk dat het Tongeren is. ’s Avonds stuurt hij ook nog een berichtje naar mijn vriend om te zeggen dat hij denkt dat het Tongeren is. Dan verklapt mijn vriend het per ongeluk dat zijn broer het juist heeft geraden.

’s Anderendaags zegt hij dat hij met mijn voeten aant spelen is en dat het toch niet Tongeren is. Hij komt zo geloofwaardig over dat ik het helemaal niet meer weet. Tot 20km van de bestemming weet ik nog steeds niet waar we heen gaan. Prachtig, hoe hij zo’n verrassing kon houden. Het was schitterend.

Geef een reactie

