Verjaardag

We schrijven 20 november 2011, mijn verjaardag.

Ik was de hele week ervoor doodziek, maar kon gelukkig mijn verjaardag op een ietwat deftige manier vieren, zonder al te veel snotteren en hoesten.

Het is tradities dat er taarten gebakken worden op een verjaardag. Dus ook op de mijne. Mijn ouders, schoonouders, broers en schoonbroers en hun klein grut kwamen op bezoek voor een lekker dessertje en om mij natuurlijk ook te overstelpen met cadeaus. Zo’n kans mocht ik dus niet laten liggen!

Er werd een lekker chocoladetaart gebakken naar het recept van Sofie Dumont en natuurlijk ook de verwachte appelcake (zie Ons Kookboek van de Boerinnenbond aka KVLV). Ondertussen is mijn vriend ook al een beetje gebeten door de bakmicrobe en hij heeft die dag eigenhandig worstenbroodjes gemaakt. Het heeft iedereen duidelijk gesmaakt want wat kregen we daar mooi verpakt?

  • een decoratiepen voor koekjes, cakejes, taartjes etc
  • een bakvorm voor kleine taartjes en een uitsteker voor deze kleine taartjes
  • kleine bakvormpjes voor cakejes

Een kleine hint misschien?? Niet alleen mijn familie weet wat me te geven, ook mijn goede vrienden gaven me een pracht cadeau:

  • vormpjes voor cakejes
  • voedingskleurstof in de gekste kleuren
  • een mooi boek van Tiany Kiriloff

Mijn twee passies vervat in een cadeau: boeken en bakken!  Mooier kan een verjaardag niet zijn!

Tijd om al die leuke dingen om te zetten in iets lekkers! Tijd om te bakken…

2 thoughts on “Verjaardag

Geef een reactie

