Kerst kerst kerst, druk druk druk

Ik heb mezelf weer wat aangedaan vorige zondag. Vanalles beloven en dan nadien denken, hoe ga ik dat klaarspelen?

Traditiegetrouw eten we met kerstmis steeds hetzelfde, ondanks tevergeefse pogingen van ons mama om dat aan te passen. Wij willen met kerstmis een overheerlijke visschelp uit de oven met lekkere knapperige garnaaltjes erop…. mmm ik droom nu al wel door er gewoon aan te denken… Daarnaast willen we graag lekkere romige soep (deze is nog het meest voor verandering vatbaar). Dit jaar gaan we voor een lekker pompoensoepje. Als hoofdgerecht eten we het allerliefst, die ene keer op het jaar ons ma haar exquise Orloffgebraad uit de oven, met kroketjes.

Achter al dat lekkers komt dan nog het nagerechtje. Op vriendelijk verzoek van moeder overste werd deze taak mij toevertrouwd. Geen probleem, ik had al meteen een idee in het achterhoofd. Tot daar de eerste belofte…

Mijn jongste broer heeft een vriendin, en die verjaart toevallig steeds met kerstmis. 😉 Verjaardag wil zeggen taart! Haar smekende ogen vroegen me, “ik wil graag een taartje met een kerstman erop”. En ik zei, geen probleem, daar kunnen we voor zorgen. Dat was belofte nummer twee: voorzie een taart met kerstman…

Om iedereen te overtuigen dat ik echt wel een taart met kerstman kan maken, liet ik ze nog enkele foto’s zien van vorige experimenten. De allerkleinsten van ons uitgebreid gezinnetjes, zagen zo’n cakejes ook wel zitten. “Ik wil die met dat zonnetje.'” “Ik wil er met een hartje.” … Kinderhandjes zijn gauw gevuld, maar kinderhartjes nog sneller gebroken. Dus tante Stefanie belooft enkele cakejes op verzoek te fabriceren. Dat was dan belofte nummer drie…

En toen kwam de vraag: wat eten we in de namiddag? Kunnen we geen hapjes voorzien? Ik maar opscheppen dat een bladerdeeghapje heel snel in elkaar geflanst is en helemaal niet moeilijk. Je hoort het al, belofte nummer vier…

Onderweg naar huis dacht ik, damn… Hoe ga ik dat klaarspelen??

Het wordt een drukke kerst, dat is zeker!

One thought on “Kerst kerst kerst, druk druk druk

Geef een reactie

