Boeken: één van mijn grote liefdes

Wat doet een mens zoal als hij/zij een weekje vakantie heeft? Feesten natuurlijk tijdens deze feestelijke dagen. En ook bakken voor op de feesten. En ook koken en dingen uitproberen. Jammer genoeg hoort daar ook poetsen bij.

Maar wat ik heel graag doe is alles ordenen en lijstjes maken zodat het in mijn hoofd allemaal wat duidelijker wordt. En dus maakte ik een lijstje met alle boeken die ik heb. Natuurlijk staat daar dan bij vermeld of ze al gelezen zijn of niet en wat ik er van vond. Kwestie van een eigen boeken-database samen te stellen. Het doel was ook wel om alles mooi te kunnen rangschikken op mijn nieuwe kasten en schabben in onze afgewerkte living. Maar toch was het lijstjes maken echt noodzakelijk (althans in mijn hersenkronkels toch).

Toen ik al mijn boeken bijeen had gepakt, overviel me toch hoeveel het er ondertussen zijn.

Tja, wat wil je met een opleiding Taal- en Letterkunde (dan wordt er wat afgelezen). maar mijn liefde voor boeken is veel groter geworden dan enkel die opleiding. Ik ga bijna nooit een boek halen in de bibliotheek, veel liever heb ik mijn eigen exemplaar waar ik nadien mee kan pronken als het in de boekenkast staat.

Geef een reactie

