Januari

De laatste dag van januari vandaag en er is alweer een maand voorbij van het nieuwe jaar. Deze eerste maand van het jaar is snel voorbij gegaan maar in mijn beleving kon het niet snel genoeg zijn. Ik ben blij dat het morgen februari is.

Het was een hele drukke maand met veel veranderingen en zorgen. Ik startte op 2 januari in een nieuwe job zoals je in de vorige post kon lezen. Hoewel ik er heel erg naar uit keek om opnieuw te beginnen en een nieuwe start te maken, had ik dit toch wel wat onderschat. Ik had verwacht dat het moeilijk zou zijn omdat je alles opnieuw moet leren etc. De eerste twee weken kwam ik dan ook uitgeput thuis. Ik had totaal geen energie meer om nog iets te doen buiten werken, slapen en voor de kindjes zorgen.

Het was vooral het sociale aspect dat ik erg had onderschat. Je komt in een nieuwe groep mensen terecht die elkaar allemaal kennen en je moet daar je eigen plaatsje in proberen te veroveren en zien hoe je jezelf kan zijn binnen de groep. Ondertussen is dit allemaal uitgeklaard en ik begin ook het takenpakket onder de knie te krijgen. Net daarom ben ik blij dat deze maand voorbij is. Een eerste maand in een nieuwe omgeving overleeft en goed gekeurd.

Ook in mijn vrijetijd was het deze maand werkendag. We organiseerden met VZW de Mortel (bouwcomité van Chiro Meer) een quiz. Controlechick die ik ben, trok ik wat te veel taken naar me toe. Alle vragen moesten gecentraliseerd worden, antwoordformulieren gemaakt, zaalrondes uitgedacht, PowerPoint gemaakt etc. Zaterdag was het zover en de quiz werd goed bevonden door de deelnemende verenigingen.

Door al deze drukte heb ik me in januari slechts 1 dag achter mijn naaimachine kunnen zetten. Slechts één dag, dat is echt heel uitzonderlijk vergeleken met het afgelopen half jaar. Op deze ene dag heb ik zelfs niets kunnen afwerken waardoor ik jullie nog niet kan laten meegenieten van mijn naaisels maar hopelijk is er wat mentale rust en naaitijd op komst in februari. Die naaitijd is trouwens hoognodig want de oudste dochter groeit als een kool en al haar jurkjes zijn te kort aan het worden.

Op naar een nieuwe maand, op naar februari 2017!

Geef een reactie

