In februari vond ik terug wat energie om te naaien. De spanning voor de nieuwe job is wat geminderd en dat maakt het energieniveau toch wel wat hoger dan in januari.

Mijn voornemen voor dit jaar was om een beter evenwicht tussen naaisels voor mijn twee meisjes te vinden. Het is toch zo verleidelijk om te naaien voor de grote zus want dan kan die kleine zus dat later ook nog aan. Maar iedereen krijgt wel eens graag een nieuwe jurk, niet waar?
Daarom naaide ik in februari twee jurkjes, ééntje voor de grote zus en ééntje voor de kleine zus. Althans dat was de bedoeling. Hierover later meer…
Ik knipte vorige maand reeds de Tinny voor grote zus uit een prachtig stofje van Maan, gekocht bij Mon Depot, mijn favoriete webwinkel voor stoffen. Het werd een basis model met een cirkelrok. Ik maakte de 3 jaar en verlengde de cirkelrok 1 of 2 cm. Die verlenging was niet echt nodig geweest maar ach dan kan ze het wat langer dragen.

Voor de kleine zus maakte ik een Louisa. Hoewel ik wat tijd nodig had om te wennen aan dit patroon, ben ik nu helemaal overtuigd. Het is gewoon een prachtig jurkje. Ik ben vooral fan van de basis versie, zonder toeten of bellen in één stofje. Zo’n versie rolde er dan ook van onder mijn machine. Ik gebruikte de kapmouwen van Miss Polly dress van Sewpony voor een nog groter vintage effect (althans in mijn opinie). Ik naaide de 18 maanden voor de 18 maanden oude kleine zus maar daar mispakte ik me toch. Het moet zijn dat de maten van Compagnie M groot vallen want mijn fijne 3 jarige pas er nog in… Het jurkje is exact evengroot als de kleinste dochter dus het zal nog wel een tijdje duren voor ze er mooi inpast. Ondertussen kan het dienst doen bij grote zus, (oeps daar gaat mijn goede voornemen), hoewel het wat aan de korte kant is…

Ik gebruikte een stofje dat ik kocht in het Stoffenhuis in Bree vorige zomer. Ik denk dat het van Windham Fabrics is. Voor de voering gebruikte ik een licht katoentje van Veritas, ook de knoopjes en paspel vond ik bij Veritas. Ik vind het heel erg mooi resultaat geworden. Ik ben echt verliefd op dit jurkje. Dat die kleine meid maar snel groeit dat het hier nog veel gedragen kan worden. De grote zus poseerde graag een keertje in deze pracht jurk. Vooral die zakken zijn goedgekeurd. Ik weet weeral wat te doen :-).

dsc_0608-2

Geef een reactie

