In het dorp waar ik woon, wordt er niet echt van Carnaval gedaan maar eens te meer van Halfvasten. Op de kleuterschool vieren ze dan ook pas Halfvasten met wafels en een verkleedpartij en niet met Carnaval. Dus ik dacht dat er nog tijd over was om iets in elkaar te flansen. Bovendien had dochterlief al aangegeven dat ze K3 wilde zijn en laat dat nu net een pakje zijn dat hier al klaar ligt.

Ik was dus op mijn gemak voor Carnaval en had geen verkleedstress. Tot ik me realiseerde dat dochterlief met haar meter naar Rapunzel ging. Tja, dan kan een prinsessenjurk niet ontbreken. Ik dook in mijn stoffenkast en toverde een Tinny vanonder mijn naaimachine die prinsessenjurk waardig is. Mijn man keek bedenkelijk toen ik zaterdagavond aan het knippen sloeg maar moest toch toegeven dat het resultaat het waard was, al zeg ik het zelf.

Bovendien zou ze de jurk ook nog aan kunnen doen op het carnavalfeest van de vakantieopvang en met Halfvasten. Win win dus… Deze ochtend wilde ze echter toch K3 zijn. Ja Lap! 😀

Haar oogjes fonkelden wel toen ze zondagmorgen de jurk zag en ze vroeg stilletjes: ‘Is dat voor mij?’ Ze heeft heel de dag rondgestapt als een prinses en had een super dag! En oh ja, je kan er ook mee dansen…

dsc_0688-2dsc_0666-2dsc_0669-2dsc_0674-2

 

Patroon: Tinny dress van Straightgrain patterns verlengd tot prinsessenjurk.                    Stof: Kwantum en restje geel. Lintje: Action  Tasje: Zara

Geef een reactie

