Ondertussen zijn we al maart maar jullie hebben nog een aantal naaisels van februari te goed. Waar januari heel miniem was qua creativiteit, maakte ik dat in februari ruimschoots goed. Beide dochters kregen twee nieuwe jurken al was de ene nog wat te groot voor dochter 2…

Ik maakte voor dochter 1 een Ishi van Straightgrain patterns. An van Straightgrain weet echt wat het is om jurkjes te ontwerpen en deze dan ook nog eens goed uitgelegd op papier te zetten zodat ook beginners dit kunnen maken. Ik maakte de Ishi vorig jaar al maar deze versie was echt veel te klein geworden voor mijn snel groeiende jongedame. Omdat ik echt verliefd ben op de zakken en de prinsessennaad van dit jurkje, besloot ik om dit jaar gewoon nog eentje te maken. Ik vond in mijn voorraad stoffen de perfecte match! Ik maakte de 3 jaar voor mijn kleine bijna 4 jarige en deze is perfect, zowel van lengte als van pasvorm. Dochterlief wou eens een keertje met knopen ipv een rits maar ik zal nog wat moeten oefenen op mijn knopenskills. Ze staan niet allemaal evenver van elkaar en het eerste knopsgat maakte ik te klein waardoor ik een andere knoop moest gebruiken dan oorspronkelijk de bedoeling was. Dochterlief heeft dit nog niet gemerkt dus laat ons hopen dat jullie er ook overkijken…

Stilstaan tijdens de fotoshoot is geen optie 🙂

Zoals gezegd kreeg ook dochter 2 een nieuwe jurk in dezelfde stofjes. Twinning is winning zeggen ze wel eens. Ik vind dat het alleszins geen kwaad kan en de meisjes vinden het leuk om hetzelfde aan te doen. Voor de jongste maakte ik een Miss Polly van Sewpony. Dit patroontje betoverde mijn hart meteen toen het vorig jaar uitkwam en ik maakte er dan vorig jaar ook al eentje. Aangezien de vorige jurk voor ons meisje veel te groot uitviel, nam ik deze keer een maat kleiner: maat 80 voor mijn 18maanden oude meid. Ik mat tijdens het naaiproces een aantal keer met een bestaande jurk om zeker te zijn en ja hoor, dit kwam goed. Hij is een tikkeltje lang, maar daar groeit ze deze zomer wel in. Jonge dame 2 is nog niet echt toe aan poseren dus zal je het moeten doen met kapstok foto’s.

dsc_0616-2dsc_0619-2dsc_0660

Jammer genoeg had ik mijn hoofd er niet helemaal bij tijdens het knippen. Ik wilde eigenlijk het blauwe stuk laten piepen maar knipte het verkeerde deel in de blauwe stof en had niet genoeg meer om het opnieuw te knippen. Gelukkig kan het zo ook maar het had denk ik toch mooier geweest als de groene stof door zou lopen op het voorpand.

Patroon: Ishi van Straightgrain, Miss Polly van Sewpony   Stof: groen-rood-blauwe stof van Poppy van bij de Stoffenstraat, blauwe woush van op het stoffenspektakel, paspel van Veritas

Geef een reactie

