Er zijn de laatste maanden veel babymeisjes geboren in mijn omgeving. En wat is er leuker dan van de kleine babyjurkjes te naaien. Ik denk dat iedere naaister dat zal beamen.

Vandaag was het babyborrel van één van die meisjes, Janne, het tweede dochtertje van mijn nicht. Bovendien kreeg haar tweelingzus in augustus ook een meisje maar konden we nog niet eerder op bezoek. Daarom besloot ik om twee jurkjes te maken. Eéntje voor beide babymeisjes, de ene nog wat kleiner dan de andere.
Ik zocht in mijn restjes bak naar een klein restje dat nog net groot genoeg is voor zo’n klein naaiseltje en vond twee lapjes die me perfect leken passen.

Ik maakte een Grace jurkje voor het feestvarken Janne. Dit model stelt nooit teleur. Ik maakte er al verscheidene voor mijn eigen kleine meid en ben telkens weer overtuigd van de eenvoud van het model. Ik gebruikte een restje Soft Cactus dat me qua kleuren wel leek te passen bij het geboortekaartje.

Voor het andere meisje, Nelle, naaide ik een Janneke. Ik koos dit model omdat het stofje dat ik voor ogen had voor dit jurkje beter tot zijn recht zou komen met een langer rokdeel dan de Grace. Ook dit model maakte ik al eerder en het blijft toch ook wel een topper. Als stof koos ik voor Swan Lake van Michael Miller. Mijn nicht had al eens laten vallen dat ze dit een heel mooi stofje vond. Zo’n stille hints kunnen we niet missen, niet waar.

In beide jurkjes hing ik een label ‘made with love’. Het zwanenjurkje voorzag ik ook van een ritsflapje. Dat is niet voorzien in het patroon maar voor zo’n klein meisje is een mooi afgewerkte rits toch wat aangenamer. Ik volgde hier de handleiding van de Tulip Dress and Top.

Verpakt in een mooie doos met een leuke kaart blijft dit toch wel één van de leukere cadeaus om af te geven.

Beide mama’s waren heel erg blij met het jurkje. Hopelijk kunnen de meisjes er snel in schitteren :-).

Geef een reactie

