Dit weekend was het prachtig weer. De eerste lentezon liet zich zien en we genoten er volop van. De kindjes speelden buiten en ik had tijd om een jurkje dat al van begin februari geknipt lag af te werken. Het patroon voor de Tic Tac Toe jurk  van Sewpony zat meteen na de lancering al in mijn winkelmandje. Ik vind het een prachtig patroontje met de lijnen in het bovenstuk die doorlopen in de zakken. De leuke vierkante mouwtjes, de V op de rug, kortom de vele opties die dit patroon biedt, ik was verkocht.

De uitvoering liet echter op zich wachten. De kasten puilen hier wat uit, jammer genoeg. Bovendien was er een chronisch tijdsgebrek in januari en andere projecten die de voorrang kregen in februari.

Het lentezonnetje zette me aan het werk. De jurkjes in de kast van dochter 1 zijn nogal winters en worden ook stilaan wat kort. Terwijl de meisjes buiten speelden en van het zonnetje genoten, legde ik de laatste hand aan deze lentejurk. De afwerking achteraan aan de rits is niet helemaal zoals het hoort maar dat zien we door de vingers.

DSC_0776(2)

Zondag doorstond de jurk een eerste test met een bijpassend vestje en kniekousjes. Heerlijk om die blote knietjes terug te zien. Ik ben helemaal verliefd op deze outfit en de dochter gelukkig ook.

 

One thought on “Lentekriebels

Geef een reactie

