Hoewel mijn hoofd overloopt van de ideeën voor een hele lente-zomer garderobe voor de meisjes en voor mezelf, toon ik je nog 2 jurken die ik maakte tijdens de eindejaarsperiode voor de verschillende familiefeesten.

De Raven jurk, dit model sprak me meteen aan toen ik de La Maison Victor van september – oktober 2016 in de brievenbus kreeg. De gekozen stof in het tijdschrift kon me niet bekoren maar ik wist meteen welk stofje ik hiervoor zou gebruiken. Zoals dat wel vaker gaat, neemt de uitvoering van mijn ideeën wel wat meer tijd in beslag. Tot ik in december vaststelde dat ik geen enkel feestwaardig kleedje in de kast had hangen.

Ik droeg het al met laarzen, met sneakers, met riempje of zonder. Telkens vind ik dat het mooi afkleed, enkel de lengte. Daar ben ik niet helemaal zeker van maar met een legging eronder kan dit zeker.

Ik droeg het al verschillende keren en het zit echt heerlijk. Ik koos een zacht See you at Six viscose stofje. Ik kan niet wachten tot hun volgende collectie uitkomt want de kwaliteit van deze stoffen is zalig om te dragen.

De tweede jurk had ik al eeuwig op mijn lijstje staan. Eigenlijk al van sinds ik begon met naaien. Het is zo’n mooi en eenvoudig model. De Rosa van uit La Maison Victor van maart-april 2015. Ik gebruikte een crêpe stof die ik kocht bij Mon Depot, mijn favoriete stoffenwebshop. De kleur, de snit van het model, kortom alles was perfect aan dit jurkje tot ik het aandeed. De voering kwam piepen aan de neklijn dus streek ik er plakvlies tussen dat langs beide kanten kleeft. Ik lette echter niet goed op en er kwam een beetje op de goede kan van de stof op het achterpand. Gevloekt dat ik heb daarop! Gelukkig wisten de Stoffemiekes raad en kreeg ik de vlek min of meer eruit. Laat ons zeggen dat het nog niemand opgevallen is :-).

Ik droeg het jurkje op oudejaarsavond en kreeg wel wat complimenten. Dat is altijd leuk om te horen, niet waar? Al moet ik wel nog wat werken aan mijn poseerkunsten.

En nu op naar de voorjaarscollectie!

 Follow my blog with Bloglovin

Geef een reactie

