Vorig jaar rond deze periode was ik op zoek naar geschikte stof voor de Emma jurk uit La Maison Victor. Bij Mon Depot kocht ik het allerlaatste stukje van de prachtige Jacquard Eline met het idee een Emma jurk te maken. Toen ik het stofje ontving, vond ik het wondermooi maar toch niet zo geschikt voor het patroon dat ik in gedachten had. Ik vond uiteindelijk een andere geschikte stof voor mijn jurk en de jacquard belandde onderin de stoffenkast, wachtend op een geschikt project.

Nadat ik in november vorig jaar een Louise jas naaide, kriebelde het om voor de lente ook een jasje te voorzien. Enter de jacquard van Mon Depot en enter het Jackie manteltje van Ienemiene. Ik had dit jasje al vaak zien voorbijkomen op mijn Instagramfeed en nadat ik deze versie van Noortjeprullemie zag, was ik helemaal overtuigd. Dit zou mijn jasje worden. Omdat ik niet helemaal van copycat wilde doen, koos ik ervoor om geen paspel toe te voegen en ook geen rugflapje.

Het jasje zit echt heel snel in elkaar en de duidelijke handleiding maakte het alleen maar gemakkelijker om het tot een goed einde te brengen. Ik blij, dochter blij, iedereen blij?

DSC_0840 (2)DSC_0845 (2)DSC_0846 (2)DSC_0843 (2)We hadden een heel erg druk weekend en geen tijd voor een uitgebreide fotoreportage, maar hiermee krijg je toch al een idee ;-).

 

Geef een reactie

