Af en toe word ik verliefd op een stofje. Zo gebeurde het ook toen Mon Depot een stoffenverkoop van Wolf en Rita aankondigde. Een set prachtige modestoffen met geweldige prints en structuren. Ik kocht maar liefst 4 lapjes van deze reeks en ik wist meteen wat het eerste stofje zou zijn dat ik zou verwerken: de veren. Ik had echter nog geen concreet patroon in gedachten. Ik wilde iets simpel dat de schoonheid van de stof volledig tot zijn recht zou laten komen. Ik dacht eerst aan een Tinny maar deze maakte ik al 2 keer en ik had zin in iets nieuws. Enter de Vienna jurk van Kaatjenaaisels en Bel’Etoile.

DSC_0900 (2)

De taillelijn is de eyecatcher van het jurkje. Ik koos voor de V-opening op de rug en de rimpelrok. Simpel in zijn eenvoud me dunkt.

DSC_0890 (2)

Het jurkje zal heel snel in elkaar en door de stofbreedte van 150cm heb ik nog genoeg over voor een rokje voor mezelf. Daarover later meer…

Op een zonnige zondag genoot Dochter 1 van de heerlijke warmte en haar nieuwe jurk.

Kijk maar even mee.

2 thoughts on “Vienna, veren en vertier

Geef een reactie

