Zoals ik vorige week vertelde, genoot ik de week voor Pasen van een rustweek. Geen werk, niets moet, alles mag of toch bijna alles. Dat ik deze week zou gebruiken om de paasoutfits voor de meisjes te maken, dat lag al langer vast. Het patroon voor de oudste dochter stond ook al vast: Polina van Coffee and Thread. Voor de jongste had ik al wel een idee maar dat was nog niet echt concreet.

Terwijl ik de stof aan het knippen was voor dochter 1, merkte ik dat er nog een stukje over zou zijn. Niet genoeg voor nog een jurkje maar wel voor een bloesje. Aangezien ik wel van twinning outfits hou die niet helemaal hetzelfde zijn, besloot ik voor de jongste meid een Polina top te maken. Ik kreeg het net uit de stof en hield enkel snippers over. Zalig als dat gebeurt!

Outfit 1: Polina jurk. Voor het jurkje koos ik de lange froezels omdat deze me op de foto’s van de voorbeelden het leukst leken. Ik koos een zeer soepel vallend katoentje, tana lawn heet de stof volgens mij. Het is een stofje dat ik kocht bij Mon Depot en is gebruikt geweest in de collectie van Wolf en Rita. Het valt heerlijk losjes en is super zacht. Dochter 1 is dan ook helemaal overtuigd van dit jurkje. Ze wilde het niet meer uitdoen.

Een tijdje geleden kocht ik in Veritas de leuke konijnenknoopjes, of beter gezegd, werd ik aangezet, of nee gedwongen door de dochter deze knoopjes te kopen. Ze lagen echter al een tijdje te kijken naar mij in de kast, wachtend op een passend projectje. Bij het zoeken naar knoopjes voor deze jurk, kwam ik ze terug tegen. Hetzelfde oranje als in de stof en bovendien was het een paasjurk. Match made in heaven dacht ik zo.

Outfit 2: Polina Top. Ik verlengde het bovenstuk van de Polina dress en verbreedde een beetje naar onder toe. De lengte koos ik op basis van een goed passend T-shirt. Bij de top koos ik voor de korte froezels. Onderaan zoomde ik gewoon om op 1cm. De froezels, daar heb ik wel wat mee zitten prullen. Niet zo simpel om deze er helemaal mooi en symmetrisch op te krijgen, maar ik ben toch tevreden van het resultaat. Jammer genoeg had ik niet meer genoeg konijnenknoopjes en werden het neutrale gele knoopjes.

Ik vond in mijn (veel te uitgebreide) stoffenkast nog een stukje Punta di Roma die ik ooit kocht bij de Stoffenstraat als coupon. Deze had precies dezelfde kleur als het groen in de stof van het topje. Ik nam een rokje uit de kast dat haar heel schattig staat en nam het over op de stof. Zo had ik heel snel een volledige outfit voor onze jongste meid bij elkaar.

Voor outfit 3: mijn jurk, zal je nog even geduld moeten hebben. Hij was net op tijd af, maar foto’s zijn er nog niet van gemaakt…

Hier nog enkele foto’s van het jurkje. De oudste dochter krijgt er steeds meer plezier in om te poseren en gekke toeren uit te halen. Soms moet ik heel snel zijn om een leuke foto te kunnen maken. Daarom is de print niet altijd even duidelijk. Ook dochter 2 wil soms al mee doen maar komt meestal net te dicht bij de camera om er mooi op te staan. Van haar outfit heb ik dus geen foto’s als ze het aanheeft, jammer genoeg. Maar ik kan je verzekeren dat ze er heel schattig mee stond. ๐Ÿ™‚

 

Reacties zijn altijd fijn om te lezen ๐Ÿ™‚

2 thoughts on “Op ons Paasbest

Geef een reactie

