De tijd vliegt voorbij. Het is al eind mei en ik vind nu pas de tijd om een berichtje te schrijven over wat ik eind april maakte. Bovendien zaten we een week zonder internet. Maar goed, over naar het echte werk.

Toen ik op Facebook een oproep zag om een patroontje te testen, bood ik mij onmiddellijk aan. Het was een prachtig jurkje en precies de maat die ik nodig had voor de jongste dochter. Toen ik een bericht terug kreeg dat ik uit de loting was gekomen, was ik oprecht heel blij. Ik had meteen een stofje in gedachten en begon alvast te plannen.

We kregen twee weken de tijd om het patroon te testen, wat ruimschoots genoeg is, maar uiteindelijk haalde ik maar net de deadline.

Het is een zalig hemdjurk patroontje van de hand van Iris van Oekeboeleke. Ze maakt mooie jurkjes voor haar dochters en besloot nu om een patroon met ons te delen, gratis en voor niets. Voorlopig is het jurkje, dat de naam Lucy kreeg, enkel nog maar beschikbaar in maat 80-86-92 maar mogelijks komt er nog een uitbreiding van de maten.

Voor een eerste patroontje is de handleiding heel erg goed gemaakt met duidelijke foto’s en tekst. Met het kraagje heb ik wat gesukkeld maar die perikelen zijn met het uiteindelijke patroon van de baan.

Ik maakte maatje 86 in een stofje van See You at Six. Dit is een zalig viscose stofje dat heerlijk zacht is en mooi valt. Ik had niet meer genoeg stof over voor de mouwtjes dus besloot ik dit af te werken met biaislint. Ik maakte de plooitjes 2cm diep en koos voor en achteraan voor 6 plooien. In plaats van knoopjes werkte ik met drukknoopjes. Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat het niet zo een stevige drukkers zijn waardoor ze soms vanzelf open gaan of waardoor de dochter soms ineens heel snel uitgekleed is als dat niet de bedoeling is :-).

Dat de blogpost niet eerder kwam, heeft ook een voordeel. Zo kon ik alsnog foto’s maken buiten in het mooie lentezonnetje. Kijk maar mee…

DSC_0298 (2)DSC_0296 (2)DSC_0293 (2)

Bedankt Iris dat ik mee mocht testen!

 

5 thoughts on “Lucy

Geef een reactie

