De lentezon laat zich steeds vaker zien, tijd voor wat zomers gerief.

Voor de dansshow van onze oudste meid werd een outfit in rood en geel gevraagd. Ik had hier nog een prachtige gele stof liggen die smeekte om een rokje. Ik kocht deze stof van Wolf en Rita bij Mon Depot, waar anders. Een rechthoek stof, een elastiek en een uurtje tijd toverde deze lap snel om in een zomers rokje in een frisse kleur. Ik gebruikte één stofbreedte, anders zou het bovenaan wat te dik worden.

DSC_0064 (2)

Voor het rode gedeelte van de outfit, groef ik wat dieper in mijn stoffenkast en toverde dit rood-roze stofje tevoorschijn. Het is van de eerste collectie van Eva Mouton voor About Blue Fabrics.  Ik had hier al langer een zomers topje voor in gedachten maar kwam er nooit toe. Zelfs het patroon van de Gloriatop lag al een heel jaar geprint klaar. Tijd om daar verandering in te brengen. Ook dit patroontje zat heel erg snel in elkaar. DSC_0065 (3).JPG

Laat die zon maar komen!

 

Geef een reactie

