Een wedstrijdje hier en daar, dat vind ik al eens plezant. Zo leer ik nieuwe technieken en bovendien is een deadline af en toe niet slecht voor het verkleinen van de to-sew lijst.

Toen ik de eerste berichten las over een boek met outfits voor moeders en kinderen, was ik meteen verkocht. Ik kon niet wachten tot het boek verkrijgbaar was. Het stond als eerste op mijn kerstlijstje. Jammer genoeg had het boek wat vertraging en kon ik het pas eind januari inkijken. Het was meteen raak! Helemaal mijn smaak.

Toen Eef de wedstrijd aankondigde, twijfelde ik dan ook geen moment. Ik schreef me meteen in en wist meteen wat ik ging maken. Enkel de uitvoering liet nog wat op zich wachten.

DSC_0311 (2)Ik koos voor rechte jurk versie 3 met V-uitsnijding op de rug en kapmouwtjes. Ik maakte een gewoon recht model omdat dit me vaak het best staat. Als stof gebruikte ik een langgekoesterde lichtgroene stretch crêpe die ik vorig jaar kocht bij Mon Depot. Na een eerste draagbeurt merkte ik dat de schouderbandjes wat afzakten, dus naaide ik nog een lintje op de rug zodat alles mooi op z’n plaats blijft. Ik droeg de jurk met Pasen voor het eerst maar foto’s namen we pas vorig weekend. Tja, een deadline is pas een deadline als er wat stress achter zit, niet waar?
Voor de oudste dochter gebruikte ik hetzelfde patroon en dezelfde stof. Voor haar nam ik matje 92 omdat het me nogal aan de ruime kant leek en ook deze zit nog redelijk ruim maar dat stoort me niet. Als rokdeel koos ik voor haar een volledige plooienrok. Door het langere bovenstuk en het korte rokje, heeft deze jurk een hoog charlestongehalte. Ik ben er helemaal weg van. Ook bij haar koos ik voor een striklint op de rug zodat de jurk niet van de schouders zakt.

We trokken dit weekend foto’s maar mijn man kan nog wat oefening gebruiken. Veel bruikbare foto’s zitten er dus niet tussen.

Een gezamelijke foto is jammer genoeg niet voor publicatie vatbaar :-).

En nu duimen maar voor de wedstrijd …

 

Geef een reactie

