De laatste dagen van juni zijn aangebroken. Iedereen hunkert naar vakantie en zon, iedereen inclusief ikzelf. We hebben in juni de zon al overvloedig mogen voelen, soms tot zwetens toe. Maar het was een prachtige maand met drukke weekends en drukke werkweken. Elk weekend hadden we wel een feestje gepland dus doop ik juni 2017 om tot feestmaand!

Het hoogtepunt was toch wel de verjaardag van de oudste dochter. 4 jaar geleden veranderde ons leven drastisch met de komst van onze kleine meid. Het is ongelooflijk dat er al 4 jaar voorbij zijn gevlogen en onze dochter verrast ons nog dagelijks met haar grappige zinnen, zotte kuren en uitvoerige driftbuien. Ze vult ons hart met heel veel liefde en daarom verdiende ze een echte verjaardagsjurk. Met de tropische temperaturen die aangekondigd werden, had ik het perfecte excuus om een Lola jurk uit Zelfgemaakte Kleertjes te maken. Ik maakte de 2 jaar voor mijn smalle 4 jarige en voegde zelfs niets toe aan de lengte. Het jurkje past als gegoten!

Ik gebruikte een prachtige voile van Art Gallery Fabrics die ik kocht bij Stof op Zolder enige tijd geleden. Voor het rokdeel dubbelde ik de stof met een witte voering. Zo krijgt de stof wat meer zwaarte zodat ze mooi doorvalt en bovendien is ze dan niet meer doorschijnend wat ook mooi meegenomen is. Ik stikte de stof aan elkaar zodat het lijkt alsof het om รฉรฉn stuk gaat. Voor de linten en het bovenstuk nam ik gewoon twee maal de voile stof.

Mijn lieve meid was helemaal verheugd toen het jurkje af was. Ze wilde het niet meer uit, zelfs niet om mee te helpen de put voor de trampoline te graven. Dan liever binnen spelen in een mooie jurk dan buiten in een korte broek in het zand zitten. Tja prinsesallures, dat kan tellen ๐Ÿ™‚

Op het feest was er uiteraard ook taart. Ik maakte een Red Velvet cake volgens het recept van de Koekjesfee en werkte dit af met creme au beurre met een beetje kleurstof en wat strikjes en hartjes in marsepein. Smullen maar!

DSC_0377 (2)

 

Geef een reactie

