De kasten van de dochters zijn hier goedgevuld. Wat zeg ik, die zijn overvol. Dat komt ervan als je niet kan weerstaan aan al die leuke patroontjes en stoffen. De waslijst van te maken stuks blijft hier echter groeien.

Omdat het niet altijd voor de meisjes kan zijn, maakte ik onlangs ook een aantal stuks voor mezelf. Op het werk draag ik graag een rok met een bloesje of een jurk. Jurken heb ik nog enkele in de kast hangen maar bovenstuks werden hier wat schaars nadat ik die kleerkast wat uitmestte. Tijd om wat te naaien voor mezelf.

DSC_0430 (2)

Ik kocht bij Mon Depot (waar anders, tiens?) enkele pareltjes van stoffen die erom smeekten zo snel mogelijk verwerkt te worden. Het eerste stuk is de Crystal Top uit La Maison Victor van maart-april 2017. Toen ik het tijdschrift in de bus kreeg, vond ik het meteen een leuke top, hoewel ik twijfelde of dit voor mijn figuur wel het geschikte model zou zijn. Nadat ik enkele versies zag voorbijkomen op Facebook heb ik me er toch aan gewaagd. Ik nam maat 40 zoals ik meestal doe bij La Maison Victor en knipte in mijn gekoesterde stofje. Het is een soepel viscose stofje met blauwe glitters. Ik kocht slechts een meter van deze stof en hield enkel snippers over. Heerlijk als dat gebeurt, maar ook wel een beetje spannend.

De top zelf zat redelijk snel in elkaar maar toen ik het aantrok was het een zak. Ik versmalde aan elke naad en versmalde zo in totaal bijna 12cm tot ik vond dat het wat beter aansloot. Ik vind de mouwen heel mooi maar ben niet helemaal overtuigd van de ruffle op de boezem. Bij een volgende versie zou ik die toch zeker achterwege laten.

Het tweede stuk is de Donna Blouse ook uit La Maison Victor (editie mei juni 2016). Ik maakte dit patroon al 2x eerder en deed bij deze versie toch weer wat aanpassingen. Omdat de stof nogal stug valt, versmalde ik de rug met 8cm. Ook de zijnaden nam ik wat in. Zo wordt het toch nog een beetje getailleerd. Ik vind dit model de max en voel me er echt goed in. Zowel op een rok als op een broek is dit helemaal mijn stijl. Het stofje komt ook van Mon Depot.

Het derde stuk is een top die ik overtekende van een bestaande top. De eerste keer dat ik een patroon overnam van een bestaand kledingstuk. Er zijn nog wat verbeterpunten maar ik ben er ontzettend blij mee. Het stofje is een viscose stofje dat ik kocht via Facebook.

Het laatste stuk dat ik jullie vandaag wil tonen is een rok die ik zelf tekende. Ik kocht bij Mon Depot een ontzettende soepele viscose tricot die heel erg mooi drapeert. Ik broedde enkele dagen, weken op wat ik met deze stof wilde doen. Gezien ik maar één meter had, werd het ofwel een top ofwel een rok. Aangezien de kleur naast mijn gezicht me niet echt flatteert, werd het een rok. Ik baseerde me op het patroon van de Kristy Rok uit La Maison Victor en drapeerde de stof totdat ik vond dat het goed was. Hij is misschien een beetje aan de lange kant en de zoom onderaan is ook niet helemaal wat het moet zijn maar toen ik hem de eerste keer droeg, kreeg ik meteen 2 complimenten.

De foto’s trok ik allemaal met de zelfontspanner. Ik moet toch nog wat werken aan mijn poses :-).

Geef een reactie

